Tags

, , , , , , , , , , , ,

Morgenmad, et vigtigt måltid
Morgenmad lader til at være et endnu vigtigere måltid end før antaget!

Fordelene ved at spise ET SUNDT MORGENMÅLTID er bl.a. at du:

  • Får energi til mere!
  • KICKSTARTER dagen på ‘den fede måde’.
  • Opnår et stabilt blodsukker.
  • Er mæt i længerer tid.
  • Styrker immunforsvaret.
  • Forebygger sygdom.
  • Undgår sukkerfælderne ved at spise naturligt ‘frugtsukker’.
  • Får gode proteinkilder.

Hindbær er pt. i sæson og sikken en gave. Hindbær bidrager med en skøn syrlig, frisk og sødlig smag samt en ‘bunke antioxidanter’. Opskriften som står på billedet styrker immunforsvaret! Mine smagsløg er meget begejstret for denne morgenmad. Den smager fortræffeligt. Når du spiser denne farvestrålende morgenmad får du:

  • C og E-vitamin i store mængder.
  • Et fiberrigt måltid.
  • Gode proteiner.
  • Sund fedtsyrefordeling.
  • God smagssammensætning af sødt, surt, salt og bittert!

Læs om ‘Stabilt blodsukker med mandler‘. Prøv også: Delikat myslibar eller Grovvalset havregryn med qinoa, valnød og blåbær. Skulle du have brug for det, så står energiberegningen og mængderne på billedet.

Portionen svarer til et energiniveau på 6300 kJ/1500 kcal. Juster selv mængden efter behov.

Velbekomme – del opskriften med dem der gerne vil have energi til mere samt et morgen- eller mellemmåltid der er tilberedt af rene og rå råvarer.  Opskriften er udarbejdet af Lise Brinkman Madsen © Foto Kost, Motion og Sund fornuft.

Velbekomme!
Energifyldte hilsener Lise

Ny undersøgelse, synes at bekræfte, at det er ligeså vigtigt for dit helbred, hvornår du spiser, som hvad og hvor meget du spiser. Læs mere