Tags

, , , , ,

dorthe-før-og-efter
Hvordan forsvinder mavefedtet?

I dag får du kun ét godt råd! Jeg vil nemlig gøre det så simpelt for dig som over hovedet muligt! Normalt kommer jeg med 3, 5 eller 8 gode råd til, hvordan du let og ligetil reducerer din vægt! I dag vil jeg give dig et TIP til, hvordan du kan fjerne fedtet på maven. Mirakelpillen er ikke opfundet endnu, og der findes ikke én specifik fødevare – eller flere, du kan spise, som sådan uden videre giver dig en fedtsugning på maven!

Quick løsningen er ofte det, mine kursister håber på, men der må jeg både skuffe dem og dig! Der er ingen Quick løsninger… Jamen kan jeg ikke lave nogen maveøvelser, der fjerner elskovsdellen på maven? Hvad med Heat Wave træning? Og sådan kan jeg blive ved med at grave utallige myter om at fjerne fedtet på maven! Og det er efterhånden blevet lidt træls at skulle trække det kedelig kort… For der er jo igen tvivl om, at alle de mange mirakelkure sælger på højeste trin i stedet for mit lavpraktisk og utroligt kedelig tip! Men en gang for alle er det vigtigt for mig at præcisere, hvad der er fup, og hvad der er fakta, og italesætte den sunde fornuft, som jeg har været fortaler for i mere end 17 år!

Læs også homemade myslibarer

Back to the belly Fat – det pokkers mavefedt! 

De fleste ønsker at tabe fedtet på maven, da det både er generende, og så er det sundhedsmæssigt bedst at være pæreformet som brede Mette frem for æbleformet som basse! Ønsker du at tabe fedtet på maven, skal du vide én ting. Kroppen vælger ikke, hvor den vil smide fedtet fra, ligesom den heller ikke selv bestemmer, hvor eventuelle overflødige kilo skal sætte sig… Vi kan godt blive enige om, at det er lidt tarveligt – men der er mangt og meget, som vi skal overgiver os til her i livet også mavefedtet! Det betyder altså med andre ord, at du kan lave lige så mange mavebøjninger, du har lyst til – uden at fedtet smelter væk fra mavsen! Der er faktisk kun én ting, der hjælper dig! Og du er sikkert spændt på at høre, hvad det er? Ønsker du at tabe dig, så kræver det (KUN) én ting – nemlig at du spiser færre kalorier, end du forbrænder. Et specifikt fedttab kræver en negativ energibalance, og det kan du opnå på to måder:

Du kan enten spise mindre portioner, end du plejer. Eller du kan vælge at bevæge dig mere, end du plejer!

Du kan naturligvis også gøre begge dele, præcis som de fleste gjorde på bikiniforløbet! Det giver super gode resultater både vægtmæssigt, fedtmæssigt og muskelmæssigt!

Vil du have lidt hjælp og par gode råd til, hvordan du kan reducere dit energiindtag og/eller øge dit aktivitetsniveau, så du opnår dagligt energiunderskud?

  • Spis kun en portion – i stedet for to eller flere
  • Portionsanret med andre ord maden på en tallerken.
  • Spis af en mindre tallerken, end du plejer
  • Pak den overskydende mad væk, så du undgår at blive fristet, selvom du måske allerede er mæt.
  • Gå, cykl, lunt flere ture i løbet af ugen, gerne før morgenmaden eller efter aftensmaden, passer det bedre på vej på job eller hjem, så gør det.

5 vigtige råd i en travl verden… 5 ting som sagtens kan gøres til gode vaner – frem for at betragte dem som halvkedelige råd.

Læs hvordan Susanne blev bikiniklar ved et tilfælde

Jeg er overbevist om, at det vil have en super god indvirkning på din krop og i takt med, du opnår negativ energibalance, så vil du opnå vægttab. Er du i tvivl og savner inspiration til kostplan og opskrifter, så er du velkommen til at kontakte mig på info@lisebrinkman.dk eller give et kald på 21 62 72 59.

Gode  og kærlige tanker herfra

Energifyldte hilsener Lise