Tags

, , , ,

Forandring fryder - Stærkt gåt og tak for dine ord Susanne!

Susanne er blevet 17 år yngre på 8 uger, hendes fedt% er faldet med 6,3 %, fedtet omkring de indre organer er reduceret med 2, der er i alt forsvundet 63 cm af hendes omkreds – over en halv meter er forsvundet ud i den blå luft.

Blev Bikiniklar ved et tilfælde

Det var et rent tilfælde, at jeg kom med som deltager på Lise Brinkmans hold `Bliv Bikiniklar på 8 uger’. Det var min nabo, der gjorde mig opmærksom på, at Lise ville starte et hold op, som havde fokus på en sundere livsstil med henblik på at blive klar til bikinisæsonen over en periode på 2 måneder. Da jeg efterfølgende gik hjem og læste om konceptet var min umiddelbare reaktion lidt skeptisk, som ved de fleste andre slanketips og ideer, man ofte ser fremhævet i forskellige medier. Forskellen for mig gjorde, at jeg kunne relatere til Lise Brinkman som person – da jeg deltager i hendes Pilates Classer. I undervisningen er hun professionel, rolig og autentisk, hvilket bidrager til at man som deltager har en følelse af ikke at kunne gøre noget forkert, og at der også altid er andre måder, man kan vælge at gøre en øvelse eller bevægelse på, hvis man ikke lige kan lave den øvelse, Lise viser. På den baggrund valgte jeg at tilmelde mig `Bliv Bikiniklar` vel at mærke med en `sund skepsis`.

Forløbet bestod af 4 livsstilsoplæg, hvor alle deltagere, hver gang vi mødtes, blev vejet og fik en snak om vores personlige mål. Derudover blev vi alle tilbudt at få taget et før og efter billede, hvilket jeg selvfølgelig pænt takkede ja til, men igen tvivlede på, om det overhovedet ville være muligt visuelt at kunne se en forskel efter 8 uger.

Første kursusgang var en smule grænseoverskridende fordi, der både var en vægt, et målebånd og et foto involveret, og så alligevel en oplevelse af ikke at stå alene med det. Lise forklarede ved den individuelle vejning, hvad de forskellige mål betød i forhold til min personlige vægt, bodyage og sundhed etc., og hvordan dette billede ville ændre sig fremadrettet i forløbet. Jeg forklarede Lise lidt om, hvilke forventninger jeg havde til forløbet, og derefter var det hende, der satte et mål for mig. De fælles oplæg var også gode – vi havde fire af slagsen. Ved første oplæg fik jeg en forståelse for, hvordan jeg bedst kunne planlægge og lave den mad, som jeg skulle spise de kommende uger. Den vigtigste information og viden var nok, at det var nødvendigt at give sig tid til at planlægge. Herunder at planlægge, hvad der skal købes ind, at lave en indkøbsseddel, der skal handles efter, og at råvarerne godt kan koste lidt mere, men at det i bund og grund bliver samme pris i sidste ende og i nogle tilfælde endda billigere på baggrund af, at mængderne (af overflødige ting) af det du køber er reduceret. Udover det fik vi en personlig kostplan med 10 bikiniregler, 4 ugers menuplan med opskrifter til både morgenmad, frokost, aftensmad og snackmåltider. Lise havde lavet nogle lækre videoer med øvelser til en skarp bikiniklar figur. Disse øvelser var bygget op fra uge til uge, vi skulle lave dem, 3-4 gange ugentlig og meget gerne deltage i en fysisk aktivitet 2-3 gange om ugen.

I de første 14 dage oplevede jeg, at planlægningen var givet godt ud, og den var ikke så voldsom, som jeg havde forestillet mig. Nogle dage var der mad til mere end én dag, og da først basisvarerne var indkøbt, blev der mindre at skulle skrive på indkøbssedlen næste gang. Jeg begyndte at gå til mere holdtræning, end jeg tidligere havde gjort. Det blev til 4-5 gange ugentligt i stedet for tidligere 2-3 gange. Allerede efter 10 dage var der en af mine naboer, der kommenterede på, at det lignede, at jeg havde tabt mig, hvilket kom helt bag på mig, da ingen andre end min datter kendte til min deltagelse i forløbet. På den baggrund havde jeg også en fornemmelse af, at der måske var et lille, men positivt resultat, da jeg skulle til min første vejning hos Lise to uger efter opstart. Jeg tog fejl, der var ikke sket lidt, men ret MEGET. Jeg havde tabt mig over 3 kg og adskillelige cm rundt omkring på kroppen. Oplevelsen af at jeg kunne knække den dårlige (vægtkurve) var ekstrem, og lysten til at fortsætte var enorm. De næste uger var dog ikke helt uden udfordringer. Ind i mellem faldt jeg i og spiste lidt for mange `Lise snacks`, men alligevel var der ved hver af de efterfølgende vejninger resultater, som var positive. Jeg begyndte også at kunne mærke resultaterne af mit vægttab, og optimerede livsstil når jeg sov. Jeg vågnede og følte mig udhvilet om morgenen, når uret ringede, og jeg havde ikke længere behov for lige at tage en powernap om eftermiddagen. Jeg oplevede generelt, at mit energiniveau steg, og at jeg havde lyst til at få gjort ting, jeg længe havde udskudt. Når jeg trænede Pilates, oplevede blandt andet, at jeg var blevet bedre til at holde balancen ved forskellige øvelser, og at jeg generelt var blevet stærkere og mere smidig.

Mine forskellige bekendtskaber og relationer begyndte også at lægge mærke til, at jeg havde tabt mig, hvilket i sig selv gav mig lidt ekstra motivation.

Gennem forløbet skrev Lise ud til alle deltagere hver dag, i en lukket Facebook-gruppe. I hendes beskeder var der motivation, gode ideer og citater, som var med til at give én lidt ekstra rygrad de dage, hvor det var mest svært. De andre deltagere var også super til at lægge deres positive oplevelser ud på vores Facebook-gruppe, af både opskrifter, daglige øvelser og anden bevægelse.

Det endelige resultat må jeg sige kom bag på mig, set i lyset af min `sunde` skepsis i begyndelsen. Jeg endte med at have tabt mig 8 kg og så mange cm på hele kroppen, at jeg tydeligt kunne mærke forskel på mit tøj. Oven i denne helt igennem fantastiske følelse af at være blevet smallere flere steder på kroppen, har jeg fået min energi tilbage og lysten til at afprøve nye motionsformer. I de nye motionsformer indgår blandt andet Yoga, som nåh ja Lise Brinkmann bliver min instruktør i. Tusind tak til Lise Brinkman for et fantastisk forløb med nogle super gode og personlige udviklingsoplevelser. Det kan varmt anbefales at få et kærligt spark i r…. af Lise.

Med venlig hilsen Susanne Grant

Susanne er blevet 17 år yngre på 8 uger, hendes fedt% er faldet med 6,3 %, fedtet omkring de indre organer er reduceret med 2, der er i alt forsvundet 63 cm, over en halv meter ud i den blå luft. Og selv om Susanne har fjernet 8 kg fedt fra sin krop, så har hun kun reduceret sin muskelmasse med – 0,7 kg og det er COOL. Det lønner sig at træne gennem sådan et forløb. Stærkt gået, super godt arbejde Susanne! Ski stolt af dig!

Vægtudviklingsskema_Susanne-_Valby