NED i vægt? JA TAK – 7 uimodståelige TIP

Ned-i-vægt_JA-TAK_7-uimodståelige-TIP-blog-kms

Når du skal ned i vægt er det som at tage på dit livs rejse – ofte er den smuk og andre gange er rejsen grumset og kan synes svær – den kræver vilje, styrke samt motivation. Er du vedholdende – tager udfordringerne op og ser dig selv på sejrsskamlen, ja, så skal du nok nå DIT/DINE MÅL – En ubeskrivelig dejlig følelse venter forude, en sejr over dig selv er lig med STOR selvtilfredshed og en selvtillid der blomstre og gør dig uovervindelig. Alt imens du på din rejse kan nyde glæde og lykke endorfinerne i kroppen, som stod du på den smukkeste bjerg top i højt solskinsvejr fuldstændig urørlig og fri.

Her er 7 uimodståelige TIP som du kan bruge på din forvandlingsrejse.
– Rejsen der bringer mere energi og som skaber større velvære og øger din sundhed (!)

TIP #1 Gå tidligere i seng – eller sov længere.
Vægten stiger ved permanent øget kortisol udskillelse – kortisol er et hormon der regulerer stress og vægt. Søvn og tilstrækkelig ro i hverdagen sænker kortisol niveauet og derved skaber du en sundere livsstil og en sundere vægt . Søvn og gerne 8 timers søvn er dit første step til mærkbare fremskridt i din livskvalitet og -glæde.

Kom med ud af slankehelvedet i 2018

TIP #2 Grin mere – det er SJOVT.
Ligesom med søvnen, så er latter og godt humør vigtigt for dit stress niveau. Omgiv dig med sjove mennesker, bekymre dig mindre, se det sjove i ting – frem for at tage alting så alvorligt (!) Hør en sjov radiokanal, lyt til din yndlingskomiker, læs sjove tegneserier, grin åbenhjertet og oplev velværes endorfiner i kroppen… Lattermusklerne skal røres godt og grundigt – ja, så har du også glæde af det dagen efter. SLUK for TV avisen BOOM – fremprovokere kortisol niveauet.

TIP #3 Drik VAND – et sandt universalmiddel
Din krop består af 70 % vand – du kan leve uden mad en længere periode, men uden drikke (vand) duer helten ikke… Kroppen mister kontinuerligt 2,5 til 4 liter om dagen – som følge af normale kropsfunktioner. Derfor skal dette vand erstattes for at holde kroppen sund. Ironisk nok opstår følelsen af tørst først efter kroppen er begyndt at dehydrere. Det er derfor meget vigtigt at drikke vand ofte, uden at vente på at tørsten skal indfinde sig. Når du begynder at føle tørst, så er kroppen allerede dehydreret med 0,8% til 2% af kropsvægten. Læs mere

TIP #4 Rejs dig op – Rejs dig op og sæt dig ned… Bare det at rejse sig op betyder bevægelse og aktivitet i dine muskler. Bevægelse og fysisk aktivitet kan være ganske sjovt og underholdende – og så er det tilmed vejen til en sundere livsstil… Brug tid på at finde den motionsform, der passer dig bedst. Har du svært ved at finde den? Måske har du mistet lysten og dermed motivationen? Det kan også være at du har overbevist dig selv om, at din krop ikke dur til bevægelse og fysiskaktivitet overhovedet? Hvis det står sådan til, så allier dig med en der kan hjælpe dig (!) Motion skal være en sjov og god oplevelse – væk med den SURE PLIGT.

TIP #5 Det GROVE batter mest
Skift det hvide brød ud med fuldkornsbrød og rugbrød – Skift agurk og icebergsalat ud med Rodfrugter – Kål – broccoli, i det hele taget grove grønsager. Du vil opnå en større mæthedsfølelse når du spiser de mere fiberrige grøntsager og spiser du dem rå eller blancherede vil de mætte endnu længere. Det vil i øvrigt også gavne din fordøjelse – specielt nu hvor ‘du er opmærksom på hvor vigtig vand er for kroppen’.

TIP #6  Sunde snack – 5 opskrifter til dig
I en travl hverdag, lure til stadighed ulvetimen, lysten til noget sødt, måske endda decideret sukker craving? Selv om vi godt kan leve uden mad, så har du sikkert prøvet at blive så sulten at det eneste du tænker på er ‘uhensigtsmæssige søde sager’ ? Hvis det er tilfældet, så kender du sikkert også til betydningen af sunde snack – som giver dig energi til mere – frem for at sende dig til tops, for derefter at blive “sendt til tælling” hvor kroppen leder efter endnu et HURTIGT FIKS. Her kommer et par alternativer som giver dig bedre ydeevne  LakridskuglerÆbledrøm og Chokoladekugler med peanuts og mynte. Uden mad og drikke, slutter din smukke helterejse for tidligt…

TIP #7 TRO, HÅB og KÆRLIGHED
Bevar troen på dig selv – stol på processen – giv dig selv kredit for alt det gode du allerede gør for dig selv (!) Kiloene satte sig ikke på sidebenene fra den ene dag til den anden – og selv om det nok vil være de fleste ønskedrøm at “komme kiloene til livs over night”, ja så er det ikke sådan det fungere… TRO på det – giv dig selv den omsorg du har brug for. Kæmp videre (!) Jeg ved om nogen at rejsen kan være træls – der kan både være bøvl med billetterne, bagagen og transporten, alle de rejsende om bord – ikke at forglemme alle dem som også gerne vil med på din rejse. HUSK på, at det er skønt at NÅ FREM – frem til MÅLET – der hvor du kan nyde solen og udsigten fra en skyfri himmel.

Vil du gerne ud over stepperne ? – starte din livsstilsrejse nu? Læs mere her

Annette-start-slut-vægt

Jeg-nåede-mine-mål-sund-fornuft

14 thoughts on “NED i vægt? JA TAK – 7 uimodståelige TIP”

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s