Tags

, , ,

Ferrero kikærtekugler

35 – 40 kugler

Af: Lise Brinkman, Foto: Reform Your Body

Det skal du bruge

200 g kikærter, kogte, drænede

125 g hasselnødder, blancherede og tørristede

1½ stor spsk Peanutbutter

2 spsk kakaopulver

Prøv også >> Rødbedesalat toppet med granatæble

Den simple version – du kan som Daddelkugler allá Ferrero Rocher overtrække dem med mørk chokolade. Se fremgangsmetoden her

Sådan gjorde jeg 
Smid alle ingredienserne i en foodprocessor og blend, til du har ensartet mellemfin konsistens. Smag altid massen til, inden du begynder at trille kugler af 10 – 12 gram stykket. Eller en passende størrelse for dig og familien. De kan sagtens trilles endnu mindre og blot være en proteinrig lækker hapser.

>> NED i vægt? Ja TAK. Få 7 uimodståelige TIP lige her.

Tips & Tricks
Har du været ude at give den gas med træning, så kan du trygt spise 3-4 stykker af disse lækre, proteinholdige “Ferrero daddelkugler”. Du behøver ikke triller kugler, du kan samle massen i en firkant og skære passende stykker – event? en ”protein Bar”.

Opbevares i lufttæt boks på køl. 

Et sundere alternativ til Daddelkugler alla Ferrero Rocher og min tidligere “Ferrero daddelkugler” version. En lækker snack til en almindelig hyggelig lejlighed – Love it.

Bon appetit – God energi fra Lise

Online Pilates via ZOOM eller Pilates 1:1 eller Outdor Training