Bananbilinis

Bananblinis med spinat

20 stk.   |  Forberedelsestid: 12 min.  |  Tilberedningstid: 30 min.

 Af: Lise Brinkman, Foto: Reform Your Body

Det skal du bruge
6 æg (M)
4 modne bananer
300 g spinat, blendet
4 dl havregryn, blendet, evt. glutenfrie
1 dl kokosmel evt. lidt grahamsmel hvis dejen er alt for lind.
½ tsk. salt

Stegning: kokosolie/olivenolie

Pynt: ½ bk. blåbær 12 mandler, hakkede

>> Prøv også Lises Rabarbertærte

Sådan gjorde jeg

  • Blend havregryn først.
  • Mos bananerne i en foodprocessor eller med en stavblender. Kom spinatbladene i og kør dem med indtil de er fintdelt. Vend herefter de resterende ingredienser i, indtil dejen er homogen.
  • Varm en sliplet pande op til lidt over middel temperatur – tilsæt kokosolie. Fordel en lille klat dej på panden og glat den ud til ca. 6 cm i diameter.
  • Bag bananblinis med spinat, indtil de begynder at boble let i kanten.
  • Vend dem og bag dem færdige og gyldne på modsatte side.
  • Serveres med det samme – sammen med friske, skyllede blåbær og hakkede mandler.
  • Gem eller frys de resterende bananblinis med spinat.

Bindevævsworkshop is comming up: Fascial Training, Balance and Stretch – WORKSHOP den 13/6-2020 kl. 13.00 – 16.00 OUTDORE

Tips & Tricks
Bananblinis med spinat kan spises kolde – Prøv dem også med lidt cremefraiche, røget laks eller rogn on top!

Hvis du vil med på min BOOT CAMP – TRANSFORM  , som starter mandag den 25. maj og forløber indtil den 6. juni, så skynd dig at booke en plads – vi arbejder på at bliver klar til at gå på sommerferie. Læs mere via linket 

Bonappetit – del opskriften med dem, der sætter pris på hjemmelavede blinis, og dem som elsker at bage med sund fornuft. Med bananblinis med spinat, får du ud over en god smagsoplevelse også en behagelig mæthedsfornemmelse. Opskriften er udarbejdet af Lise Brinkman Madsen © Foto: Reform Your Body