Tags

, , , , , , ,

Susanne-udviklingsskema

En forandring kommer sjældent udefra – men indefra. Der er dog nogle forandringer, som er sværere at ændre på end andre. De kræver hjælp og støtte – og det besluttede jeg mig for, at jeg gerne ville have Lise Brinkmans hjælp til. Mit ønske var at tabe mig 5 kg, blive stærkere og dermed få mere ud af min træning, og sidst men ikke mindst at få hjælp til min glutenintolerance og deraf fordøjelsesproblemer.

At reducere vægten indebærer oftest at muskelmassen reduceres under forløbet. Men det er muligt at øge muskelmasse og reducere vægten! Læs med her: Elsker når mine klienter de lytter, reflektere og efterlever guidelines. Muskelmassen er øget med 2,7 kg – en lækker transformation over en 3 månederes periode.

Læs om Lise´s sidste bog: Livsstilsmysteriet – Vink farvel til slankehelvedet

Forud for mit møde med Lise havde jeg haft flere år med en yoyovægt, fordøjelsesbesvær og ligefrem mavesmerter med indlæggelser til følge. Det viste sig dog altid blot at være en forstoppelse – så efter smertebehandling blev jeg sendt hjem igen. Jeg fik dog en indikation på en glutenintolerance, og jeg har da også undgået både brød, pasta og stivelse, men jeg vidste ikke, at nogle grøntsager eller større portioner af grønt også kunne medføre forstoppelse hos mig. Lise hjalp mig systematisk med at få skabt et overblik over frugt og grønt, så nu ved jeg eksempelvis, at jeg ikke kan tåle løg, kun blomkål i små portioner, og hvordan jeg kan sikre mig, at blodsukkeret ikke daler ved eksempelvis at spise lidt bær eller frugt i forbindelse med måltiderne. Lise hjalp også med øvelser, som kunne afhjælpe mavegener, som særligt opstår, når jeg spiser rødt kød. Jeg ved nu, hvordan jeg ved en simpel gulvøvelse kan forebygge, at jeg får fordøjelsesproblemer, og dermed kan jeg tillade mig selv af nyde lidt rødt kød ind imellem.

Læs om BOOT Camp 2019: Transform – Reform your body and mind med Lise Brinkman

Det har krævet en systematisk tilgang, men med den støtte og opbakning, som jeg har fået i hele forløbet, har det på ingen måde været svært. Lise forærede mig sin Livsstilsbog – ”Livsstilsmysteriet – og med den fandt jeg daglig inspiration til at sammensætte maden på ny og gøre måltiderne simplere. I møderne med Lise blev jeg budt på, små, lækre snacks, som jeg selv kunne gå hjem og lave efter opskrifterne enten i bogen ”Livsstilsmysteriet” eller opskrifter, som Lise efterfølgende sendte pr mail. Når jeg ikke selv var tilfreds med resultaterne, og vægten stod lidt for stille (jeg er af den utålmodige slags), så fik jeg forslag til, hvordan jeg kunne nå målet endnu hurtigere – og efter kun 4 uger havde jeg allerede meget mere energi og oplevede en balance i min krop, som jeg ikke husker, hvornår jeg sidst har mærket.

Få opskriften på en lækker efterårssuppe

Når muskelmassen stiger bliver det nemmere at smide de resterede kilo – over en 3 månederes periode lykkedes det tillige at reducere vægten med 5,7 kg. Super flot! 

5 kg ryger ikke af på tre måneder ved blot at ændre på kosten for mit vedkommende. Der skulle sættes hårdere ind – og jeg ville så gerne tilbage til en lidt mindre udgave af mig selv. Derfor blev min i forvejen vedholdende træning nogle gange om ugen også intensiveret efter råd fra Lise. Jeg er glad for at træne på hold i et fitnesscenter, og med Lises hjælp fik jeg råd om, hvilke hold jeg med fordel kunne melde mig til, så jeg også blev sikret en variation i træningen. Det var en stor motivation at se, hvordan ikke bare fedtprocenten faldt, men også hvordan muskelmassen blevet øget og kroppen tonet. Her fik også hjælpen om at huske at spise efter træning en stor betydning. Jeg havde ikke tidligere tænkt vigtigheden af dette i forhold til at øge muskelmassen, men det viste sig hurtigt på målingerne, at det havde effekt. Da jeg blev ramt af utålmodigheden i forhold til, at vægttabet skulle gå lidt hurtigere, supplerede Lise programmet med gåture efter maden, og det virkede – og ikke kun på nedgang i vægten, men i det hele taget at få fordøjet maden. Jeg ved nu, at hvis jeg får spist lidt ekstra hen over en weekend eller i en ferie, så skal jeg bare ud at gå nogle ture, og turene bliver passende også anvendt som socialt anliggende. En god gåtur er en god anledning til at få tid til at tale med min mand i en presset hverdag. Jeg har også efter råd fra Lise nu erstattet cafebesøgene med min veninde til en gåtur i stedet.

Få opskriften på en lækker homemade myslibarer

Jeg er altid taknemmelig når mine klienter er glade og tilfredse og synes dette resultat er et utrolig smukt og viljestærkt resultat. Truncken (fedtet omkring de indre organer)er faldet med 1,5, det er super flot. 

Lise er et utroligt glad, empatisk, positivt smittende mennesker, som med stor respekt for den, man er, rådgiver og skubber på, så man når de mål, man har sat for sig selv. Jeg tænker, at Lise adskiller sig væsentlig fra andre diætister og kostvejledere af mange grunde. Sjældent har jeg mødt et menneske, som både kan vejlede i kost og motion med så indgående et kendskab til begge områder, og dertil kommer Lises livssyn og meget holistiske tilgang. Jeg fik eksempelvis suppleret kost og motionsvejledning med øreakupunktur, hvilket havde en yderst beroligende effekt, og som jeg er overbevist om har haft en stor betydning for den balance, der blev skabt i mit ”system” under forløbet. Jeg kan kun varmt anbefale Lise, om det er til vægttab, hjælp til mere optimal udnyttelse af din træning, stress eller uro i din livsbalance – jeg er dybt og evigt taknemlig.

Læs også >> Tak! Taknemmelighed er vejen til lykken!