Tags

, , , , , , , ,

Pilates/reformer Lise laver yoga

Yoga, en ”fagre ny verden”

Alt vi behøver er allerede til stede!

Min yogarejse er startet – jeg er spændt, forventningsfuld og nysgerrig på dette nye univers. En del af mig har det sådan; Hvad er det egentlig, jeg har kastet mig ud i? 25 dage på Bali, helt alene blandt en masse nye mennesker fra diverse nationaliteter. Gennem de næste 25 dage skal jeg gennemføre en 200 timers yoga uddannelse. Det vildeste jeg indtil nu har prøvet er 1½ times yoga på en dag, meget passende, i sagens natur. Det bliver uden tvivl udfordrende og lærerigt, lige meget om jeg bliver certificeret yogalærer eller ej!?!?

Føler mig priviligeret, tænk at jeg kan rejse frit over den indonesiske grænse for at bo og uddanne mig, endda uden visum. Jeg håber min massør- og sportstræneruddannelse og diverse instruktøruddannelser kommer mig til gode – og naturligvis, at min hukommelse vil være den bedste støttepædagog og sparringspartner på vejen. Skulle der dukke andre yogastuderende op, så deler jeg gerne ud af hvad jeg har og er åben for alle de input der må komme retur.

De helt gamle yogier var af den overbevisning, at vi havde tre kroppe. En fysisk, astral og en kausal krop. Den fysiske krop består af muskler, sener, led, facier, ledvæske og betegnes i sagens natur som bevægeapparatet i de fleste kredse. Astrallegemet er en del af auraen, vi sanser med, når vi føler en andens persons stemning, og endeligt er kausal det samme som årsagssammenhænge. Altså forholdet mellem årsag og virkning, en slags usagt forklaring.

Alle har sagt, at jeg-kroppen og sjælen vil tænke mere klart gennem denne yogarejse! Den vil blive bedre til at trække vejret og vil bevæge sig mere frit og effektivt. Dertil er kun at sige, jeg glæder mig helt vildt til at mærke denne magi i kroppen. For mig handler det ikke om at komme til at ligne et slangemenneske. Jeg drømmer om endnu mere lethed i kroppen. Jeg drømmer om at få følelsen af, at min krop vil blive smask forelsket i det, jeg “udsætter den for”. OG hey, det eneste de siger, jeg skal tage med, er min sjæl og vejtrækning… Det lyder simpelt, og måske viser det sig også at være sådan –  det bliver en spændende rejse…

Jeg vil pakke en kæmpe kuffert med erfaringer fra dette ophold, jeg vil tage den med hjem, og bruge af dem så tit, jeg kan komme i tanke om det! Jeg vil inspirere andre – lade dem mærke hvad kroppen også kan! Erfaringerne skal kobles sammen med de funktionelle træningsmetoder, som jeg allerede arbejder med og har fået godt ind under huden. Min elskede pilates, reformer, 6-D sliding, AquaGym og AquaPilates. Det hele er med til at styrke krop, sjæl og sind, det er med til at skabe smil, glæde og fællesskab i en til tider fortravlet hverdag, hvor man kan risikere at miste sig selv, måske endda overse kollegaen og sin bedste ven.

Jeg glæder mig og er taknemmelig for, at rejsen starter lige NU.

To be Continued…

Kærligst hilsener

Lise

Routes of Yoga

ROY 200hr Yoga Teacher Training, Bali august 2017