Tags

, , , ,

persillerodssalat

Persillerod indeholder en del C- og E-vitamin, fibre og folat, som er essentielt for dannelsen af røde blodlegemer, som transporterer ilt rundt i kroppen.

Persillerodssalat

 4 personer

Af: Lise Brinkman, Foto KMS

Ingredienser
800 g persillerod
2 spsk. citronsaft
1-2 tsk. citronskal (økologisk)
En anelse salt
Masser af groftkværnet peber

Pynt:  Eventuelt frisk hakket persille.

Sådan gjorde jeg

  1. Skræl og skær persillerod i tynde skiver
  2. Skyl en økologisk citron og riv den på et fint rivejern eller brug et juliennejern til at afskalle den. Pres citronsaften.
  3. Anret salat i en skål eller på et fald og fordel citronsaft og citronskal herover. Drys med salt og groft kværnet peber.

Vejen til et sundere og lettere liv kan være hård og synes lang. Men et professionelt skulderklap og et kærligt spark bagi kan gøre en verden til forskel. Og det er præcis, hvad Lise Brinkman giver dig på forløbet Sund og Slank for Altid. Vil du også have fingrene i mine tips og tricks, så læs mere her

laks-i-fiodej

Prøv denne lækre laks by the side

Velbekomme – del opskriften med dem der elsker råkost, eller rå salater. Persillerodssalat er en god spise til eksempelvis laks eller andre fisk. Persillerod er i sæson september – marts. Og kan med fordel indgå i en aktiv livsstil. En nem og hurtig salat, som vil overraske dine smagsløg på en positiv måde. Opskriften er udarbejdet af Lise Brinkman Madsen © Foto Kost, Motion og Sund fornuft