Tags

, , , , , , , ,

3-teaningsmetoder-der-smelter-mavefedtet-af

Mange af mine livsstilskursister har mere end bare mavefedt, de skal af med.
Der er dog ca. 25 % af dem, som primært melder sig til mine livsstilsforløb fordi de gerne vil opnå mere energi og overskud i deres hverdag, samtidig med at de kommer de sidste 5-10 kg til livs. Kan du gætte hvor de sidste 5-10 kg kilo sidder? YES, fuldstændig korrekt, de sidder lige præcis på maven! Måske kan du nikke genkendende til den samme irritation? De fleste af os kender det, og synes det er rigtig træls med henholdsvis delle 1, 2, 3 eller 4, som sidder meget ubelejligt lige der midt på maven.

Nu melder spørgsmålet sig! Kan vi komme mavedellerne til livs? 
I så fald hvad skal vi så gøre?

Jeg besvarer de to spørgsmål i dette blogindlæg…

Som svar på spørgsmål nummer et, så er det faktisk muligt at komme af med det fedt, som sidder på maven. Den bedste måde at forbrænde mavefedtet på, er ved at bibeholde eller opbygge din muskelmasse imens du fokuserer på intensiteten i din træningen samt kvaliteten af den. Læs med herunder.

Små korte høj-intensitet intervaller er med til at øge dine fedtforbrændingsenzymer, så fedtet stille og rolig smelter væk, og endda samtidig med, at du bibeholder din muskelmasse.

Og der er mere at hente ved denne træningsform. Små korte Høj-intensitet træningspas påvirker nemlig også din anerobe metabolisme positivt. Ligesom din hvilepuls bliver påvirket gunstigt. Det betyder mere konkret,  at du smider mavefedtet hurtigere, dine muskler forbliver tonede, dit hjerte kommer til at slå færre gange i minuttet, og din syretærskel bliver bedre alene ved at benytte dig af denne træningsform. What´s not to like?

Små høj-intensive intervaller er faktisk så effektive, at du vil øge din kalorieforbrænding helt op til 48 timer efter din træning – Også selv om du sover.

Det kaldes for efterforbrænding (EPOC). Og gæt en gang hvor denne energi bliver taget fra? YES, du har ret, det bliver taget fra dit fedtdepot på maven. Så vil du gerne dette fedt til livs, så handler det langt fra om at tælle forbrændte kalorier via dit pulsur, din telefon eller peakperformancemålere i fitnesscentrene – Ogher mener jeg det samlede antal forbrændte kalorier. Nej det handler om måden, hvorpå du træner.

Så en times slid i sadlen på spinningcyklen, 1 times situps eller 1 times isolerede vægttræningsøvelser, det er på en måde spild af tid, hvis du gerne vil mavefedtet til livs og samtidig sørge for, at du får lækre slanke og stærke muskler – Det her handler ikke om at blive overdrevet skinny eller få en iøjnefaldende Six Pack. Og det er sjældent, et mål i sig selv, at komme til at ligne en bodybuilder. Men, hvis du gerne vil kunne knappe bukserne, uden at delle 2,3 eller 4 stikker ud over buksekanten, eller hvis du vil have det bedre med at gå i en faconsyet kjole eller en stram T-shirt, så er denne træningsform lige noget for dig – og uden tvivl vejen frem.

På samme måde som med mad, så handler det om kvalitet frem for kvantitet. Med andre ord, så er det kvaliteten af træningen, der afgør hvor mange kalorier og hvor meget fedt du forbrænder under og efter træning (efterforbrænding).

Hvordan kan jeg koge dette ned til en overordnet retningslinje for dig?

Din Fitness/træning afhænger af din intensitet og træningsmetode, ikke af hvor længe du træner.

Dette gælder også i arbejdslivet – Work smarter not Harder.

Jeg vil løfte sløret for de 3 bedste Høj-intensive træningsmetoder nedenfor:

————————————————————————————————-

3-bedste-Høj-intensive-træningsmetoder-nedenfor

————————————————————————————————-

HVORFOR ER DISSE TRÆNINGSBETODER GODE?

7-tip-til-træning-der-smelter-mavefedtet-væk


På denne måde får du en god og ikke mindst effektiv træning, og du øger udskillelsen af hormoner. Ved at træne mindre og optimere din træning vil du ligeledes reducere din aldringsproces, spare energi og spare mange timers hård træning…

NED i vægt? JA TAK – 7 uimodståelige TIP

Og så tænker du måske, hvordan gør jeg det?

Jo, det kræver, at du træner hele din krop – det vil sige, jo flere muskler der bliver stimuleret på samme tid, des mere fedt vil du forbrænde. Hvis du gerne vil forbrænde mere fedt, så bliver du nød til at bevæge dig ud af din komfortzone – og ikke træne, som du plejer. Det kræver, at du arbejder med det, der hedder progressionstræning – det vil sige efter kun tre uger, så skal du gå til næste niveau med din træning, da kroppen allerede har vænnet sig til at træne på den måde, du gør.

Og hey, når du transformerer 2,5 kg fedt til 2,5 kg muskler, så forbrænder du 100 kalorier mere om dagen.

5 effektive TIP til en sund vægt

Kan træning gøre det alene?

Nej, men du behøver altså ikke at spise piller, detoxe eller spise kreatin eller tage hormoner for at komme fedtdepoterne til livs. Du skal blot spise det, jeg kalder kærlig mad, hvor du undgår at føle dig deprimeret og sulten på rejsen, hvor mavefedtet langsomt med sikkert smelter af. Jeg kan røbe, at kager, wienerbrød, sukker og chips ikke er vejen til at komme mavefedtet til livs…. To be continued.

Sund og Slank For Altid med balance i hverdagen

Energifyldte hilsener fra Lise