Tags

, , , , , , ,

banansnack_lisebrinkman.jpgBanansnack

Af: Lise Brinkman, Foto KMS

Det skal du bruge
30 g mandler
3 stk. bananer, modne
2-3 dl kogt vand
40 g mørk chokolade, 80-85 % kakao

Banansnack smager også himmelsk med chilichokolade.

Sådan gjorde jeg

  • Kom mandlerne i en skål, hæld kogende vand herover og lad dem trække ca. 5 min.
  • Smut mandlerne og køl dem ned hurtigst muligt.
  • Smelt chokoladen over vandbad.
  • Pil bananerne. Del hver banan i fire-fem lige store dele.
  • Skær mandler i flager på langs eller hak dem.
  • Dyp et stykke banan i chokoladen og lad den køle lidt ned. Dyp/rul bananen, med overtrækschokoladen i mandelflagerne og læg bananstykket på et stykke bagepapir.
  • Anvend samme fremgangsmåde til de øvrige bananstykker.
  • Lad banansnacks størkne og server dem straks. Eller kom dem i en boks med låg og stil dem i køleskabet. Spis dem inden 12 timer!

Vil du gerne være bikiniklar – læs mere her! Eller ring til Lise og få en personlig bikiniklar kostvejleder 21 62 72 59

Pr. 100 gram  150 kcal/630 kJ
Protein 3 g
Kulhydrat 6 g
Sukker 5,5 g
Fedt 6 g
Kostfibre 2 g

Prøv også ‘Delikat myslibar’

Tips & Tricks
Du kan bruge madelflager eller mandelsplitter i stedet for at gå den slagene gang selv! Når du spiser banan, er der mange gevinster. Du får blandt andet gode kostfibre, kalium, B1, B2  og meget B6 vitamin. Fibrene er med til at stabilisere blodsukkeret! De hurtige kulhydrater fra bananen kan også være gode efter en hård omgang træning. Det siges, banan er rigtig god for fordøjelsen.

Velbekomme – del opskriften med sunde snack elskere! Opskriften er udarbejdet af Lise Brinkman Madsen© Foto Kost, Motion og Sund fornuft

banan i stykker