Tags

, , , , ,

Regnorm eller rygrad?
Spiser du for meget? Springer du morgenmaden over? Dyrker du for lidt motion? Ser du for meget tv? Fik du tømmermænd i søndags? De fleste af os har et eller andet ved os selv, vi er utilfredse med! Måske har vi 5 – 10 ting vi gerne vil erstatte med noget der er mere hensigtsmæssigt! Hvis du kan nikke genkendende til ovenstående, så har du sikkert også prøvet at overbevise dig selv om, at du eksempelvis gerne vil dyrke motion, aldrig vil have tømmermænd igen eller at det skal være slut med at spise for meget, da det giver dig et par ekstra ”dansehåndtag” på hofterne?

Fra rygrad til regnorm

Tro på dig selv – du har viljestyrken!
Hvem er du? Du er præcis, hvad du fortæller dig selv, du er. Hvis du fortæller dig selv at du er håbløs til motion, ja så vil du blive ved med at være håbløs til motion, altså ud fra din egen overbevisning. Hvis du skal have nogen som helst mulighed for at udvise viljestyrke, skal du tro på det du sætter dig for (dit mål). Du kan eksempelvis skrive en liste over ting, du har gennemført ved hjælp af din viljestyrke gennem årene.
Skriv små som store ting ned! Har du gået 5 km, løbet motionsløb? Tog du cyklen i stedet for bilen, trapperne i stedet for  elevatoren i mandags? Sagde du nej tak til fasters Lenes Rutebilslagkage? Eller sagde du nej tak til overarbejde, fordi du vidste, at du gerne vil bevare dit overskud og den energi du har når du har fri, så der er plads til de ting du skal nå i din hverdag?

Skriv listen! Når du har skrevet listen, så ros dig selv for de gange, du udviste viljestyrke. Du skal bruge alle disse positive tegn på viljestyrke når du mærker din viljestyrke vakler. Spørg dig selv om hvilken følelse det frembragte og mærk efter om du har lyst til at få denne følelse igen!?!? 

Du kan! Hvis du vil?
Henrik kan, jeg kan, vi kan alle sammen!! 🙂

bump på vejen
bump på vejen

Hvis du gerne vil have dit/dine bump på vejen erstattet med en ny, gnidningsløs vej i positive omgivelser, så er du velkommen
til at kontakte Lise Brinkman Madsen, som har arbejdet med forandring af mennesker, positive overbevisninger og konstruktiv adfærd, gennem 12 år. Lise træffes på lbm@madogsundfornuft.dk og 21 62 72 59.