Tags

, , , , , , , , , ,

Løbetur i det skønne vejr

Viljestyrke – Fra regnorm til rygrad
Spiser  du for meget? Springer du morgenmaden over? Dyrker du for lidt motion? Ser du for meget tv? Fik du tømmermænd i søndags?

 

De fleste af os har et eller andet ved os selv, vi er utilfredse med! Måske har vi 5 – 10 ting vi gerne  vil ændre, flere eller blot en enkelt ting, som vi gerne vil ændre! Hvis du kan  nikke genkendende til ovenstående, så har du sikkert også prøvet at overbevise  dig selv om, at du eksempelvis gerne vil dyrke motion, aldrig vil have  tømmermænd igen eller at det skal være slut med at spise for meget, da det giver  dig et par ekstra ”dansehåndtag” på hofterne.

Tro på dig selv – du har  viljestyrke!
Hvem er  du? Du er præcis, hvad du fortæller dig selv, du er. Skulle du fortælle dig  selv, at du er håbløs til motion, ja så vil du blive ved med at være håbløs  til motion, altså ud fra din egen overbevisning. Hvis du skal have nogen som  helst mulighed for at udvise viljestyrke, skal du også tro på det du sætter  dig for. Du kan eksempelvis skrive en liste over ting, du har gennemført ved  hjælp af din viljestyrke gennem årene.

Skriv både små som store ting!
Har du gennemført at gå 5 km, løbet motionsløb? Tog du cyklen i  stedet for bilen, trapperne i stedet for elevatoren i mandags? Sagde du nej  tak til fasters Lenes Rutebilslagkage? Eller sagde du nej tak til  overarbejde, fordi du vidste, at du ville bukker under med stress over alle  de ting du skal nå i din hverdag? Når du har skrevet listen, så ros dig selv for  de gange, du udviste viljestyrke. Du skal bruge alle disse positive tegn på  viljestyrke når du mærker din viljestyrke vakler. Spørg dig selv om hvilken  følelse det frembragte og mærk efter, om du har lyst til at få denne følelse igen?

10 gode råd du kan bruge hvis du skal løbe et maraton
Ned i vægt? Spring ud i det heller drop det!

God fornøjelse!
Energifyldte hilsener fra Lise